10 November 2011

SMS or Phone Call?

Assalamualaikum wbt semua~

Semalam time tengah nak loading barang2 aku dalam kereta before balik rumah, aku text mak aku.

“Org da nk blik ni.nk krm pape x?”

Saje aku tanya mak aku nak apa2 tak sebab aku boleh je singgah mana2 beli apa yang dia nak. Tak lama tu beliau call...

Mak: katne ni?

Aku: masih kat rumah nyai. Tak gerak lagi. Nak apa2 ke?

Mak: boleh la. Nanti singgah Parit Raja belikan daun bawang dengan bawang besar merah.

Aku: ekk?? Bawang besar ke bawang merah? Yang kat rumah dah habis ke?

Setahu aku bawang besar & bawang merah banyak lagi kat rumah. Takpela, mungkin memang betul dah habis kot.

Mak: bawang besar la, bawang besar merah tu.

Aku: owh, ok2. Cakap jela bawang besar. Huhu. Nak apa2 lagi tak?

(dalam hati aku kata mungkin beliau cakap bawang besar merah pasal takut aku terbeli bawang besar yang warna putih/hijau tu yang selalu guna buat masak nasi ayam je tu.)

Mak: tu je kot. Nanti mak sms lagi lah.

Aku: ok.

Kendian beberapa saat lepas tu mak aku text.

Belikan roti dengan sayur bayam.“
“Ok.“

Sampai je kat pasaraya tempat aku selalu shopping barang2 dapur aku terus meluru masuk untuk mendapatkan segala yang beliau pesan. Bawang besar...checked. Daun bawang...checked. Roti..checked. Bayam je takde, aku amek kangkung.
Sampai je kat rumah mak aku pun segera membelek-belek bungkusan plastik yang aku bawa pulang.

Mak: lada besar merah takde ke?

Aku: haa??? Lada besar??

Mak: kan mak suruh beli tadi.

Aku: manede. Mak kata bawang besar merah.

Mak: mak kata lada besar merah la tadi.

Ekk?? (-_-‘)


Sekadar gambar hiasan,

Padanlah tadi beliau kata bawang besar merah, rupanya dia nak suruh aku beli lada. Huhu. Kini ku mengerti. Beliau nak kata juga dia suruh aku beli lada kan walhal memang aku dengar dia kata bawang. Hohoho. Last2 beliau kata, takpelah lada takde pun takpe yang penting ada daun bawang. Eleh mak, dah malu la tu. Mak aku pun dah sengih2 tanda setuju. Ehehehee... 
Pada pandangan aku, aku lebih suka phone call compared to sms kalau nak memperjelaskan sesuatu. Tapi bila jadi kes tersilap cakap macam mak aku ni, mesej pun tak sampai kan.  Jelaslah di sini bahawasanya sms tu kadang2 dapat menyampaikan sesuatu dengan lebih jelas tanpa sebarang communication error. Terkecualilah bila line celcom tengah bengong yang amat sampai letih ibu jari aku tekan send.


p/s: kenapa suddenly aku rasa BM aku macam haram?. =.='




_________________________
I added cool smileys to this message... if you don't see them go to: http://e.exps.me

2 comments:

  1. aku lebih suka terima mesej daripada call.. sebab aku ada problem pendengaran bila orang call.. hahaha!!

    ReplyDelete
  2. @Fieza Jamari
    hoho..aku pun rase begitu la..haha..gurau2..=p
    aku suke video call..hehe..^^ *poyo*

    ReplyDelete