25 August 2012

Hentian Sementara



Sungguhlah hati manusia Allah yang pegang.
Sungguh aku tak sangka kan, kelmarin aku minta hari ni Allah dah perkenankan permintaan aku.
Permintaan aku untuk melupakan dia.
Supaya aku bisa mengurangkan tempat persinggahan aku dalam dunia ni.
Duniawi yang sering bikin aku penat.
Duniawi yang seringkali menyeksa aku.

Mungkin ini permulaannya..
Dan betullah nak nasihatkan diri sendiri tak semudah nak nasihatkan kawan-kawan.
Kita boleh cakap kita faham tapi sungguh ke kita faham??
Kenapa?
Sebab kite takde dalam kasut diorang.
Tak ke??

Mesej yang disampaikan untuk memudahkan disalah ertikan..
Teguran yang disangka satu amarah..
Diam yang dikatakan tidak beradab..
Senyap yang membawa maksud keras kepala..
Permintaan yg disempurnakan seperti tiada bias ikhlas di situ..
Tapi siapa aku nak menilai keikhlasan seseorang..
Ikhlas itu umpama semut hitam yang kecil, di atas seketul batu di dalam sbuah gua yang gelap pada waktu malam..
That's ikhlas....


I'll always have Allah by my side..
Dia menyayangi hambaNya tanpa syarat..
Patut ke kita menagih cinta hambaNya??
Answer me Nadia!
Kau tahu semua tu tapi kau sendiri yang lari dari kebenaran kan?? 

Dah lama aku dapat seru untuk let go..
Tapi aku tak pernah nak ambil pusing.
Aku ego, keras kepala.
Let go..
Let go of everything..
Let go untuk berubah..
Let go untuk sesuatu yang lebih baik..

Mujahadah..
Istiqamah..
Sesuatu yg berat..
Bak kata Nad..
Word tu tak berat..
Tapi diri kita sendiri yg buat dua perkara tu jadi berat..

Nothing to be regretted kan, Nadia..
Cuba terima seadanya..
Segalanya dah pun berlaku..
Yakin akan ketentuanNya..
Everything happened for a reason kan??
Tak ke??
Pengajaran je yang tinggal untuk kau grab sepenuhnya..
Supaya apa yang ditakdirkan Allah ni tak sia-sia..
Untuk masa depan..masa depan yang jauh lebih baik..
Hari ini lebih baik daripada semalam kan??

Kau kena cuba kan..
I know its hard but I have to..
No matter what I do, no matter whom I'll be in the next years,
I always have Him.

********
I’m sorry….
Really really sorry...


p/s: kuharap agar ada kesudahan yg baik buat kita.


2 comments: